6 گزینه سرمایه گذاری برای بازنشستگان
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

در اینجا چند گزینه سرمایه گذاری برای بازنشستگان برای تامین هزینه های ماهانه خانوار خود آورده شده است. ایده این است که یک سبد بازنشستگان با ترکیبی از این محصولات ایجاد کنیم.

بازنشستگی برای بسیاری به معنای پایان دوره درآمد است، مگر اینکه فردی به عنوان مشاور کار کند. برای بازنشستگان، استفاده بهینه از مجموعه بازنشستگی خود که به جلوگیری از بدهی مالیاتی کمک می کند و جریان منظم درآمد را فراهم می کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. ایجاد یک سبد بازنشستگی با ترکیبی از درآمد ثابت و سرمایه گذاری های مرتبط با بازار همچنان یک چالش بزرگ برای بسیاری از بازنشستگان است. چالش این است که از صندوق های بازنشستگی بیشتر نمانید - یک نفر در 58 یا 60 سالگی بازنشسته می شود، در حالی که امید به زندگی می تواند 80 باشد.

ایده این است که یک سبد بازنشستگی با ترکیبی از این محصولات ایجاد شود. در اینجا چند گزینه سرمایه گذاری برای بازنشستگان برای تامین هزینه های ماهانه خانوار خود آورده شده است.

احتمالاً اولین انتخاب اکثر بازنشستگان، طرح پس انداز شهروندان سالمند (SCSS) یکی از موارد ضروری در سبد سرمایه گذاری آنها است. همانطور که از نام آن پیداست، این طرح فقط برای شهروندان سالخورده یا بازنشستگان پیش از موعد در دسترس است. افراد بالای 60 سال می توانند از SCSS از اداره پست یا بانک استفاده کنند. بازنشستگان پیش از موعد می توانند در SCSS سرمایه گذاری کنند، مشروط بر اینکه این کار را ظرف یک ماه پس از دریافت وجوه بازنشستگی خود انجام دهند. SCSS دارای یک دوره تصدی پنج ساله است که پس از بالغ شدن طرح، می توان آن را سه سال دیگر تمدید کرد.

در حال حاضر، نرخ بهره در SCSS 8. 6 درصد در سال، قابل پرداخت به صورت سه ماهه و کاملا مشمول مالیات است. نرخ ها در هر سه ماهه تعیین می شوند و با نرخ های G-sec با اسپرد 100 واحد پایه مرتبط می شوند. پس از سرمایه گذاری، نرخ ها برای کل دوره تصدی ثابت باقی می مانند. در حال حاضر، SCSS بالاترین بازده پس از مالیات را در میان همه محصولات مشمول مالیات با درآمد ثابت قابل مقایسه ارائه می دهد. حداکثر سقف سرمایه گذاری 15 میلیون روپیه است و می توانید بیش از یک حساب باز کنید. سرمایه سرمایه گذاری شده و پرداخت سود که تضمین شده است دارای ضمانت حاکمیتی است. علاوه بر این، سرمایه گذاری در SCSS واجد شرایط برای مزایای مالیاتی تحت بخش 80C است و این طرح همچنین امکان برداشت زودهنگام را فراهم می کند.

حساب طرح درآمد ماهانه اداره پست (POMIS) POMIS یک سرمایه گذاری پنج ساله با سقف حداکثر 9 میلیون روپیه تحت مالکیت مشترک و 4. 5 میلیون روپیه تحت مالکیت واحد است. نرخ بهره هر سه ماهه تعیین می شود و در حال حاضر 7. 8 درصد در سال است که قابل پرداخت ماهانه است. سرمایه گذاری در POMIS واجد شرایط هیچ گونه مزیت مالیاتی نیست و بهره کاملا مشمول مالیات است.

به جای رفتن به اداره پست هر ماه ، می توان بهره را مستقیماً به حساب پس انداز همان اداره پست اعتبار داد. همچنین ، ممکن است این وظیفه را برای انتقال خودکار بهره از حساب پس انداز به یک سپرده مکرر در همان اداره پست ارائه دهد.

سپرده های ثابت بانکی (FDS) سپرده های ثابت بانکی (FD) یکی دیگر از انتخاب های محبوب بازنشستگان است. ایمنی و بازده ثابت با بازنشستگان به خوبی پیش می رود و سهولت عملیات آن را به یک خیابان قابل اعتماد تبدیل می کند. با این حال ، نرخ بهره طی چند سال گذشته در حال کاهش است. در حال حاضر ، این شرکت در حدود 7. 25 درصد در سال برای تصرفات از 1-10 سال است. شهروندان سالخورده بسته به بانک ، سالانه 0. 25-0. 5 درصد در سال دریافت می کنند. تعداد کمی از بانک ها حدود 7. 75 درصد به سالمندان سپرده با تصدی دوره طولانی تر ارائه می دهند.

بر خلاف SCSS و POMI ، سپرده های بانکی از نظر تصدی انعطاف پذیری را ارائه می دهند. بنابراین ، به جای قفل کردن وجوه برای مدت زمان خاص ، یک سرمایه گذار ممکن است مبلغ را از طریق "نردبان" در سررسید های مختلف گسترش دهد. این نه تنها نقدینگی را برای بودجه فراهم می کند ، بلکه "خطر سرمایه گذاری مجدد" را نیز مدیریت می کند. هنگامی که FD کوتاه مدت بالغ می شود ، آن را برای طولانی ترین مدت تمدید کرده و روند کار را به عنوان و هنگامی که FD های مختلف بالغ می شوند ، ادامه دهید. در حین انجام این کار ، اطمینان حاصل کنید که نیاز به درآمد منظم شما برآورده شده است و سپرده ها در سررسید و موسسات مختلف پخش می شوند.

برای کسانی که به دنبال پس انداز مالیات هستند ، بانک پس انداز پنج ساله FD می تواند گزینه بهتری باشد. سرمایه گذاری انجام شده در اینجا واجد شرایط سود مالیاتی بخش 80C است. با این حال ، چنین سپرده ای پنج سال قفل خواهد داشت و برداشت زودهنگام امکان پذیر نیست. حتی اگر درآمد سود مشمول مالیات باشد ، با توجه به میزان مالیات پس انداز شده حداقل در سال سرمایه گذاری ، یک تخفیف وجود دارد. بیشتر بانکها نرخی را ارائه می دهند که کمی پایین تر از نرخ سپرده های صرفه جویی در مالیات نیست. بنابراین اگر می خواهید به دنبال آنها بروید ، با دقت انتخاب کنید.

وجوه متقابل (MFS) هنگامی که یکی بازنشسته می شود و احتمال اینکه دوره غیرقانونی برای دو دهه یا بیشتر تمدید شود ، وجود دارد ، سپس سرمایه گذاری بخشی از صندوق های بازنشستگی در محصولات تحت حمایت سهام اهمیت دارد. به یاد داشته باشید ، درآمد بازنشستگی (از طریق بهره ، سود سهام و غیره) حتی در سالهای بازنشسته در معرض تورم قرار می گیرد. مطالعات نشان داده اند که سهام نسبت به سایر دارایی ها بازده تنظیم شده با تورم بالاتر را ارائه می دهد.

بسته به مشخصات ریسک ، ممکن است درصد مشخصی را به صندوق های متقابل سهام (MFS) با تنوع بیشتر در کل سرمایه های بزرگ و وجوه متعادل با مقداری قرار گرفتن در معرض حتی در برنامه های درآمد ماهانه (MIPS) اختصاص دهد. به بازنشستگان توصیه می شود که از بودجه موضوعی و بخش ، از جمله کلاه های میانه و کوچک ، دوری کنند. ایده این است که به جای تمرکز روی بازده های زیاد اما بی ثبات ، بازده پایدار ایجاد کنیم.

بدهی های بدهی همچنین می تواند بخشی از نمونه کارها یک بازنشسته باشد. مالیات صندوق های بدهی باعث می شود که این انتخاب بهتر نسبت به سپرده های بانکی ، به ویژه برای کسانی که در بالاترین براکت مالیاتی هستند ، انتخاب بهتری داشته باشد. در حالی که سود سپرده های بانکی مطابق با براکت مالیاتی کاملاً مشمول مالیات است (30. 9 درصد برای بالاترین دال) ، درآمد حاصل از صندوق های بدهی پس از فهرست بندی 20 درصد مالیات می شود ، اگر به مدت سه سال یا بیشتر بدون توجه به براکت مالیات باشد.

یک بازنشسته می تواند به دلیل نقدینگی آسان ، بخش قابل توجهی را در صندوق های بدهی نیز در نظر بگیرد.

اوراق عاری از اوراق بدون مالیات ، اگرچه در حال حاضر در بازار اولیه موجود نیست ، اما همچنین می تواند در نمونه کارها یک بازنشسته باشد. آنها در درجه اول توسط مؤسسات تحت حمایت دولت مانند شرکت مالی راه آهن هند با مسئولیت محدود (IRFC) ، شرکت دارایی قدرت با مسئولیت محدود (PFC) ، اداره ملی بزرگراه های هند (NHAI) ، شرکت مسکن و توسعه شهری با مسئولیت محدود (HUDCO) ، شرکت برق روستایی صادر می شود. Ltd (Rec) ، NTPC Ltd و آژانس توسعه انرژی تجدید پذیر هند و بیشترین رتبه های ایمنی را دارند. با این حال ، ممکن است شخص آنها را در بورس سهام خریداری و بفروشد زیرا اوراق بهادار ذکر شده است.

بازنشستگان باید قبل از سرمایه گذاری در اوراق بهادار بدون مالیات ، به چند مورد توجه داشته باشند. یکی ، آنها سرمایه گذاری های بلند مدت هستند و بعد از 10 ، 15 ، 20 سال بالغ هستند. فقط در صورتی که مطمئن باشید برای چنین مدت طولانی به وجوه نیاز ندارید ، در آنها سرمایه گذاری کنید. دوم ، بهره بدون مالیات است ، بنابراین هیچ مالیات در منبع (TDS) نیز وجود ندارد. در دو موضوع اوراق بهادار بدون مالیات گذشته ، بازده مؤثر ، به ویژه برای سرمایه گذاران براکت بالا ، با گزینه های سرمایه گذاری مشمول مالیات در همان زمان ، مطلوب مقایسه می شود. سوم ، نقدینگی در اوراق بدون مالیات کم است. معمولاً آنها در بورس سهام ذکر شده اند تا مسیر خروج به سرمایه گذاران ارائه دهند اما قیمت و حجم (به نقل از مبادلات) ممکن است در حالی که خارج از بارگیری آنها را خراب می کند. آخر اینکه ، آنها معمولاً پرداخت سالانه و نه ماهانه را ارائه می دهند از این رو ممکن است نیاز به درآمد منظم یک بازنشسته را برآورده نکند.

به عنوان مثال ، در یک سناریوی نرخ بهره در حال کاهش ، یک اوراق بدون مالیات (ارزش اسمی 1000 روپیه) با نرخ کوپن 8. 3 درصد بازده رایگان مالیات ممکن است در بورس با قیمت 1،217 روپیه ، با بازدهدر حدود 6. 4 درصد ، اگر سرمایه گذار تا زمان بلوغ آن را نگه دارد ، در سال 2027 بلوغ می شود. به یاد داشته باشید ، پرداخت سود با نرخ کوپن اوراق قرضه است ، یعنی یک سرمایه گذار 8. 3 درصد درآمد بدون مالیات را در سرمایه گذاری خود دریافت می کند و در صورت نگه داشتن اوراق تا سررسید ، بازده واقعی 6. 4 درصد خواهد بود.

بازنشستگان سالیانه فوری همچنین می توانند طرح های فوری شرکت های بیمه عمر را در نظر بگیرند. بازنشستگی یا سالیانه در حال حاضر حدود 5-6 درصد در سال است و کاملاً مشمول مالیات است. با این وجود ، هیچ گونه تأمین سرمایه به سرمایه گذار وجود ندارد ، یعنی جسد یا مبلغی که برای خرید سالیانه استفاده می شود ، قابل بازگشت نیست. حدود 7-10 گزینه بازنشستگی مختلف ، از جمله بازنشستگی برای طول عمر برای خود ، پس از مرگ به همسر و پست که بازگشت بدنه به وراث است. جسد تحت هیچ گزینه بازنشستگی به سرمایه گذار بازگردانده نمی شود. سالیانه فوری ممکن است متناسب با یک سرمایه گذار که قادر به انتخاب و ساخت نمونه کارها خود است ، مناسب نباشد. بنابراین اگر در این طرح سرمایه گذاری کنید ، بهتر است سرمایه گذاری های مختلف را متنوع کنید تا در این طرح سرمایه گذاری کنید. این همچنین توصیه می شود زیرا بازده های ارائه شده در این سالیانه های فوری در حال حاضر در سطح پایین قرار دارند.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! دوز روزانه به روزرسانی های تجاری خود را در WhatsApp دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!




:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: